ETICKÝ KÓDEX
Spoločnosť VITAR SLOVAKIA, spol. s r.o. dbá pri všetkých svojich aktivitách na dodržiavanie základných etických pravidiel slušného rokovania a vždy striktne dodržiava dohodnuté podmienky a platné právne normy. Ktorýkoľvek zamestnanec vystupujúci a jednajúci za spoločnosť VITAR je povinný sa týmito pravidlami riadiť. Jeho slovo je slovom VITARu. Garantujeme našim zákazníkom vysoko etické správanie.
- Naši zamestnanci rokujú s odberateľmi, dodávateľmi, ostatnými osobami a medzi sebou vždy na základe úcty a profesionálnej etiky.
- Naši zamestnanci nesmú tretím osobám priamo či nepriamo ponúkať či poskytnúť produkty Spoločnosti, ktoré by smerovali k získaniu neoprávneného prospechu či výhody.
- Spoločnosť VITAR dodržiava všetky pravidlá, týkajúce sa BOZP, PO, ochrany životného prostredia v súlade s platnou legislatívou.
1. VZŤAHY S ODBERATEĽMI
- Čestnosť a rovnosť voči odberateľom pokladáme za základ úspešného a trvalého obchodného vzťahu.
- Korupčné praktiky akéhokoľvek druhu považujeme za neprípustné.
- Informácie o odberateľoch považujeme za dôverné.
2. VZŤAHY S DODÁVATEĽMI
- Pri kúpe vstupov a služieb, apod. nepoužívame žiadne iné prostriedky, než sú legitímne uznané obchodné metódy, a nikdy nezneužívame svoje postavenie na trhu.
- Rešpektujeme všetky zmluvné dojednania a platobnú morálku.
- Všetky informácie o vzťahoch s dodávateľmi pokladáme za dôverné.
3. VZŤAHY K SPOLOČNÍKOM
- Výročné správy spoločnosti sú pravdivé, presné a včasné.
- Pravidelne informujeme spoločníkov o svojej obchodnej politike, dosiahnutých výsledkoch a vyhliadkach.
4. VZŤAHY K ZAMESTNANCOM
- Vzťahy k zamestnancom zakladáme na úcte k dôstojnosti každého človeka.
- Prijímame a povyšujeme zamestnancov na základe ich spôsobilosti pre danú prácu bez akejkoľvek politickej, rasovej, náboženskej či národnostnej diskriminácie, bez ohľadu na pohlavie, vek, stav, alebo nespôsobilosť, ktorá sa nevzťahuje k pracovným úlohám.
- Podľa najlepších tradícií odvetvia sa snažíme vytvárať hygienicky nezávadné, bezpečné pracovné prostredie, priaznivú pracovnú klímu a priaznivé podmienky pre zvyšovanie odbornej úrovne zamestnancov.
- Zaisťujeme pravidelné odmeňovanie svojich zamestnancov za vykonanú prácu vrátane riadnej výplaty miezd v dohodnutých termínoch.
- Netolerujeme sexuálne, fyzické alebo psychické obťažovanie zamestnancov.
- Pre riešenie prípadných pracovných sporov prednostne používame vyjednávacie procedúry.
5. VZŤAHY K ORGÁNOM ŠTÁTNEJ SPRÁVY, SAMOSPRÁVAM A REGIÓNU
- Pri svojej podnikateľskej činnosti berieme do úvahy aj záujmy širšieho spoločenského okolia vrátane záujmov národných a regionálnych.
- Dbáme na riadne vedenie účtovníctva a včasné platenie svojich finančných záväzkov k orgánom štátnej správy a samosprávy.
- Finančne podporujeme rozvoj športu a kultúry. Vedieme aktívnu charitatívnu politiku.
6. ŽIVOTNÉ PROSTREDIE
- Máme trvalý záujem na zlepšovaní kvality životného prostredia.
- Aktívne sa podieľame na odstraňovaní následkov svojej podnikateľskej činnosti a úpravou technologických postupov sa snažíme o minimalizáciu dopadov výrobného procesu na životné prostredie.
7. VZŤAHY S KONKURENCIOU
- V konkurenčnom boji si počíname rázne, ale čestne.
- Nepoškodzujeme reputáciu konkurentov.
- Nepokúšame sa nečestnými spôsobmi získať informácie o podnikaní konkurentov.